Deep South - Dag 7 - Op pad met de Indianen

26 mei 2017 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Op pad met de Indianen

Onze volgende stopplaats is Natchez, een wat groter stadje. Om daar te raken zijn er twee routes. De autostrade. Snel en saai. Of de Natchez Trace Parkway. Dit volgt een oude indianenroute dwars door de bossen. Dit is een zogenaamde quiet highway. Commerciële activiteiten zijn hier niet toegelaten. Waar het uitzicht op de autoroutes bestond uit autoroutes en grote palen met daarop borden die aangaven welke hamburgerketen er nu weer precies te vinden was, is dat hier volledig afwezig. 

Wel op gepaste locaties: view points. Van riviertjes over wandelroutes tot picknickplekken. Een paar stops maken we zo en dan komen we aan in Natchez. 

We verblijven in een typisch motel bij een van de invalswegen van het stadje. Dat betekent ook vlak aan de autoweg. Niet het gezelligste en een vrij druk en lawaaierig motel. De auto brengt ons naar het centrum en daar leggen we de route van de Victoriaanse Herenhuizen af, alvorens een plaatselijke Thai ons van eens iets anders dan Amerikaanse steak of burgers voorziet.